מצלמת אקסטרים מומלצת – טיפים לקנייה חכמה

איך יודעים מה לקנות

אחת המצלמות הפופולאריות ביותר כיום בשוק, הן מצלמות אקסטרים. לא מעט אנשים שעוסקים בספורט אקסטרים, בין אם זו רכיבה על אופני שטח, רכיבה על אופנועי שטח או כביש, טיפוס הרים, צניחה, גלישה ועוד, בוחרים להתקין מצלמות כאלה על הבגדים או על הקסדה שהם חובשים, במטרה לתעד את עצמם בזמן הפעילות, הן בצילומי סטילס והן בצילומי וידיאו.

מצלמות אקסטרים מומלצות - לתעד את עצמנו בכל מקום

כפי שאנחנו יודעים, היום הרבה יותר קל לתעד את עצמנו בסיטואציות שונות, בזכות העובדה שמצלמות באופן כללי, עברו שינויים מרחיקי לכת, הן הפכו להיות יותר קטנות, הן יותר משוכללות, הן כוללות כרטיסי זיכרון שמאפשרים כמות גדולה של צילומים או משך זמן צילום ארוך יותר וכן הן כוללות הרבה יותר פונקציות ייחודיות. זה נכון הן לגבי מצלמות סטילס ווידיאו רגילות, זה נכון לגבי מצלמות סלולר וזה בוודאי נכון לגבי מצלמות אקסטרים, שהן יחסית דבר חדש.

לשם מה מצלמת אקסטרים, או מצלמת גו פרו אמורה לשרת אותנו?

 

על פניו, התשובה לשאלה: לשם מה מצלמת אקסטרים אמורה לשרת אותנו? היא מאוד פשוטה. כך אנחנו יכולים לתעד את עצמנו ולהשתמש בתיעוד לצרכים שונים. בין אם אלו צרכים מקצועיים ובין אם אלו צרכים אישיים ואחרים. אך ישנן סיבות שונות ומגוונות עבורן נחפש ונשקיע ברכישת מצלמת אקסטרים מומלצת.

סיבה ראשונה – עבור תיעוד לצורך יצירת קליפ או אלבום

אנחנו יכולים לתעד את עצמנו באמצעות מצלמת אקסטרים בזמן שאנחנו רוכבים על אופני שטח, רוכבים על סקייטבורד או על אמצעים אחרים, מאתגרים, בשטח. התיעוד יכול לשמש אותנו לצורך יצירת קליפ אותו נציג ביוטיוב, רשתות חברתיות או אפילו רק בשביל להציג אותו בפני בני משפחה וחברים. באותו אופן, אנחנו יכולים לייצר אלבום תמונות סטטי.

סיבה שנייה – לצורך שיווק ומיתוג​

אומנם, אם נרצה לשווק ולפרסם מוצר מסוים, אזי שנשתמש באנשי מקצוע לשם כך. אך ישנם מקרים בהם אין לנו את היכולת התקציבית ומאידך, אנחנו בעצמנו משתמשים במוצר בעצמנו אותו אנחנו מבקשים לשווק. אז יש לנו אפשרות לקחת מצלמת אקסטרים או מצלמת גו פרו מומלצת ולהשתמש בה, ולאחר מכן להכין מצגת או פרסומת בשביל לשווק את המוצר שלנו.

סיבה שלישית – בשביל ללמוד את השטח

אחת הדרכים הטובות ביותר להשתפר, היא על ידי היכרות מעמיקה עם השטח. שימוש במצלמת אקסטרים מאפשרת לנו ללמוד כל פרט ופרט בשטח. יש לנו אפשרות לצפות בתיעוד לאחר מכן, כך נוכל ללמוד אותו היטב. 

סיבה רביעית - לצורכי ביטחון ובטיחות

הרבה נהגים, כידוע, משתמשים במצלמות רכב בשביל שיהיה להם תיעוד אם חס וחלילה הם יהיו מעורבים בתאונה. כך גם יכולים לנהוג מטיילים בשטח, רוכבים או גורמים אחרים. אפשר לרכוש מצלמת גו פרו  מומלצת ולתעד את הטיול, כך שאם חס וחלילה קורה משהו, יש לנו תיעוד של כל מה שקרה. זה יכול לשרת אותנו מול חברת הביטוח, מול הרשויות ומול כל גורם אחר. במידה ומצלמים את זמן הנסיעה ברכב כדאי אולי לשקול לרכוש מצלמת רכב דו כיוונית

סיבה חמישית – יצירת זיכרונות

מצלמת גו פרו או אקסטרים נועדו לעזור לנו לתעד אירועים ולשמור זיכרונות. זו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. אנחנו לא נוכל להשתמש במצלמות רגילות וגם לא במצלמות של מכשירי סלולר לשם כך. אנחנו צריכים מצלמות מיוחדות, כמו מצלמות אקסטרים לשם כך. 

השאלה היא כיצד רוכשים מצלמות אקסטרים מומלצות, על בסיס מה, אנחנו נחליט איזו מצלמה לקנות והיכן.

 

פרמטרים לרכישה חכמה​

יש כמה מאפיינים שחשוב להקפיד עליהם כשרוכשים מצלמות אקסטרים מומלצות: 

  •  הייצוב של המצלמות – חשוב שזה יהיה ייצוב ברמה גבוהה, אלקטרונית, כך שהתמונה תצא ישרה, חלקה ולא "רועדת".
  • רזולוציה – יש לבחון את הרזולוציה, את הזום אליה המצלמה יכולה להגיע וכמובן את איכות הצילום. מומלץ היום לקנות מצלמות עם איכות צילום של 4K.
  • כרטיסי זיכרון – אנחנו צריכים לבחון את כל מה שקשור לכרטיסי זיכרון (ככל שהכרטיס בעל נפח משמעותי יותר כך יהיה אפשר לצלם יותר), כל מה שקשור לאורך הזמן של הסוללה, וכן את הפורמט שהמצלמה עובדת איתו (זאת על מנת שיהיה ניתן לייצא את התמונות ולערוך אותן על המחשב).
  • מותג – לפני שאנחנו ניגשים לקנות מצלמה, רצוי מאוד ללמוד את הנושא, לדעת אילו חברות ומותגים קיימים בשוק, להשוות בין מצלמות דיגיטליות שונות ולחפש כמובן מצלמת אקסטרים מומלצת שתהיה אמינה, עמידה, איכותית, ותשרת אותנו זמן רב.