מצלמות אקסטרים

לתעד את עצמנו ברגעים הכי מפחידים

לא מעט אנשים אוהבים לבצע פעילויות אקסטרים שונות. בין אם מדובר בטיפוס הרים, גלישה במקומות מסוכנים, רכיבה על אופני שטח, נהיגה ברכבי מרוץ ועוד. מדובר על דברים שאנשים "נורמטיביים" לא ימהרו לעשות, בין אם זה מפחד ובין אם זה מתוך הבנה שהם לא מספיק חזקים ואין להם את היכולות לבצע את הפעילות הזאת מבלי לשבור יד, רגל או כל איבר אחר בגוף.

מי שכן בוחר לעשות את הפעילות הזאת, לא תמיד מסתפק רק בזה. היום, כשיש לו אפשרות לתעד את עצמו אז הוא יבחר גם להחזיק מצלמות אקסטרים אשר יאפשרו לו לצלם את עצמו תוך כדי ולאחר מכן, לייצר מהצילומים סרטון או אלבום תמונות ולשתף אותם ברשתות חברתיות, להציג ביוטיוב או באתר הפרטי שלו.

חשוב לציין, צילום במצלמות אקסטרים, בין אם מדובר בסוג של מצלמות GOPRO או מצלמות בסגנון אחר, ניתן לבצע גם בסטילס וגם בווידאו, ולכן אפשר לייצר מהצילומים גם אלבום תמונות וגם סרטוני וידיאו (כמובן שניתן לערוך אותם בהתאם). באופן טבעי, עצם זה שיש היום פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ואתרים אחרים, הרי שזה הופך את העניין להרבה יותר ויראלי, הרבה יותר ציבורי, הצילומים והסרטונים זוכים ליותר חשיפה ופרסום, מה שגם מקנה פרסום למי שצילם ומי שמתועד.

כיצד בוחרים מצלמות אקסטרים בצורה נכונה

על מנת ליהנות ממצלמות אקסטרים ברמה הגבוהה ביותר, כאלה שיכולות לתעד את הסיטואציה במלואה ובאיכות גבוהה, יש לבחון כמובן לא רק את המצלמות עצמן, אילו פונקציות יש בהן, לאילו רזולוציות הן מגיעות, איזה סוג מסך יש למצלמה ועוד, אלא גם צריך לאפיין בצורה נכונה את סוג הפעילות שמבצעים ומה נדרש בשביל זה.

מן הסתם, לספורט אקסטרים כמו טיפוס הרים נדרשת מצלמה שונה מזו שמשתמשים בה ברכיבה על אופניים, שאמורה להיות הרבה יותר מהירה וחדה. כמו כן, מצלמות שמתאימות לגלישה אמורות להיות עמידות מפני מים, דבר שהוא פחות הכרחי, נניח, בפעילויות ספורט יבשתיות.

לכן כשניגשים לבחור מצלמה, חשוב לאפיין את הפעילות ואת המצלמה ולדעת לחבר ביניהן.